Wykorzystuj format Kolekcja w działaniach sprzedażowych
Wiele czołowych marek decyduje się na wykorzystanie formatu kolekcja w Facebook Ads w swoich działaniach reklamowych, co spotyka się z bardzo pozytywnym odbiorem.
Pozornie wydawać by się mogło, że Kolekcja, czyli inaczej materiał błyskawiczny, świetnie sprawdzi się w kampaniach mających na celu budowanie świadomości czy ogólnego zasięgu. Tymczasem Facebook w ostatnim czasie wprowadził nowe możliwości, które chętnie wykorzystujemy i na bieżąco odnotowujemy wzrost sprzedaży w kampaniach dla naszych klientów.
Format reklamowy Kolekcja, o którym pisaliśmy już w jednym z naszych nektarów, jest znany reklamodawcom od 2017 roku.
Materiału błyskawicznego możesz użyć w reklamach dynamicznych (Dynamic Product Ads).
Na poziomie tworzenia kreacji w Menadżerze Reklam Facebook automatycznie utworzy materiał video/pokaz slajdów składający się z produktów znajdujących się Katalogu. Poniżej pojawiają się pojedyncze produkty, po których kliknięciu można przenieść się bezpośrednio na stronę www.
W pierwszej kolejności wyświetlają się dokładnie te produkty, które dany użytkownik odwiedził lub dodał do koszyka w sklepie online. Dalej ukazane są produkty, którymi potencjalnie odbiorca może być zainteresowany. Taka forma reklamy, w której produkty dobierane są dynamicznie na podstawie ich interakcji ze stroną, dopasowując się do indywidualnych preferencji odbiorcy, możliwe są w kampaniach pod kątem optymalizacji „Sprzedaż z Katalogu”.
Optymalizacja pod kątem ruchu umożliwia utworzenie Kolekcji w formie Sklepu. Produkty również dopasowywane są dynamicznie, ale wyłącznie pod kątem zainteresowań użytkownika.
Co warto pokazać w w reklamie Kolekcja?
Z moich doświadczeń reklamowych wynika, że bardzo dużym zainteresowaniem cieszą się Kolekcje typu Lookbook. Umożliwia ona, oprócz dodania standardowego video lub zdjęcia statycznego, oznaczanie produktów z Katalogu na pionowym zdjęciu. Taka kreacja świetnie sprawdza się w branży fashion. Kompletna stylizacja może być zaopatrzona w oznakowanie przekierowujące bezpośrednio do strony www. Takie kreacje reklamowe nierzadko są najbardziej konwertujące, przewyższając nawet DPA!
Dodaj formularz Lead Ads w reklamie błyskawicznej
Na koniec funkcja, która jest realnym dowodem na to, iż Kolekcja ma ogromny potencjał sprzedażowy i Facebook z pewnością sukcesywnie będzie dodawał coraz to nowsze rozwiązania w celu rozwinięcia tego formatu. Do materiału błyskawicznego można dodać… formularz Lead Ads!
Ta opcja jasno pokazuje, że Facebook chce, aby cały generowany ruch pozostał w obrębie portalu. Używając materiału błyskawicznego, można zawrzeć wszystkie najważniejsze informacje dotyczące marki, a także zbierać dane kontaktowe potencjalnych klientów. Jest to wręcz forma landing page’a wewnątrz Facebooka. Ważne jest również to, że podobnie jak możesz wracać z komunikatem reklamowym do osób, które odwiedziły Twoją stronę www, tak samo możesz remarketingować osoby, które zapoznały się z materiałem błyskawicznym. Opcja dodania formularza kontaktowego możliwa jest na razie przy optymalizacji „Ruch”. Facebook będzie docierał do osób, które najchętniej klikną w reklamę i przejdą do „landing page’a”. Nie stricte do osób, które z największym prawdopodobieństwem wypełnią formularz. Podejrzewam jednak, że Facebook nie powiedział jeszcze ostatniego słowa. Format Kolekcja nieustannie się rozwija.
Materiał błyskawiczny sprawdzi się zatem nie tylko w kampaniach budujących świadomość marki, ale również mających na celu generowanie sprzedaży. Czy używacie tego formatu i odnotowujecie wzrost konwersji w trakcie jego wykorzystywania?
#samnektar by Anita Piasecka/Beeffective Team