Przygotuj tagi UTM bezpośrednio w Menedżerze Reklam
Dla wszystkich internetowych analityków porządkowanie źródeł ruchu jest jedną z najważniejszych kwestii, które docelowo mogą pomóc w optymalizacji prowadzonych kampanii. Od pewnego czasu możliwość ich tworzenia jest dostępna w Menedżerze Reklam.
Dzięki parametrom UTM, które są dodawane do adresu URL, jesteś w stanie określić źródło ruchu w czterech kategoriach:
- Źródło kampanii – niezbędne do zidentyfikowania z jakiego portalu pochodzi dany użytkownik (np. Facebook, Instagram);
- Nośnik kampanii – służy do zidentyfikowania, w jaki sposób użytkownik wszedł w interakcję (np. baner, karuzela, canva);
- Nazwa kampanii – pozwala na zidentyfikowanie, z której kampanii pochodzi użytkownik;
- Zawartość kampanii – pomaga w odróżnieniu konkretnej kreacji, która spowodowała interakcję. Jest to przydatna opcja w przypadku testów różnych kreacji reklamowych, kierujących do tego samego miejsca docelowego.
O czym warto pamiętać, tworząc tagi UTM?
- Pamiętaj o zachowaniu spójności nazewnictwa – w zależności od preferencji, stosuj konsekwentnie nazwy członów od małej lub wielkiej litery;
- Nie używaj polskich znaków oraz znaków specjalnych. Poszczególne człony możesz rozdzielać przy użyciu myślnika lub znaku podkreślenia;
- Chcąc opublikować otagowany link w treści posta na Facebooku, skróć go np. przy użyciu bit.ly.
Jak wykorzystać opcję tworzenia parametrów UTM w Menedżerze Reklam?
- Przejdź do Menedżera Reklam;
- Utwórz nową kampanię;
- Po stworzeniu odpowiednich zestawów reklam przejdź do tworzenia pojedynczej reklamy;
- Z lewej strony wybierz link „Zbuduj parametr adresu URL”;
- Po kliknięciu linku pojawi się okno, w którym możesz zbudować odpowiedni parametr UTM.
Dodatkowo Facebook udostępnia w panelu tworzenia reklamy możliwość wykorzystania zmiennych w parametrach UTM. Przykładowo, w obszarze nazwa kampanii, możesz automatycznie pobrać nazwę kampanii lub zestawu reklam z Menedżera Reklam.
Czytaj więcej: http://bit.ly/Facebook_UTM
#samnektar by Norbert Korus/Beeffective Team