Korzystaj z nowych możliwości reklamy na LinkedIn
Jeśli potrzebujesz kampanii reklamowej, skierowanej do określonej grupy odbiorców, tzw. profesjonalistów, LinkedIn jest idealną do tego celu platformą. Umożliwia dotarcie do bardzo konkretnego użytkownika, szczególnie pod kątem zatrudnienia, którego trudno znaleźć poprzez jakiekolwiek inne kanały.
Kilka miesięcy temu powstał już nektar o precyzyjnym targetowaniu na Linkedin :
?http://bit.ly/2wa7w1o
Dziś zajmę się nowymi formatami reklam: Video oraz Carousel.
?Video
LinkedIn w ubiegłym roku wprowadził możliwość dodawania materiałów video, wcześniej pozwalał jedynie wklejać linki do YouTube.
Tym samym stał się kolejną, po Facebooku i Instagramie, platformą, która wskazuje, że video to format, który opanowuje social media.
Pierwsze badania pokazują, że treści video na LinkedInie mają pięć razy większą szansę na zauważenie niż inne typy postów. Możesz promować swoje treści, używając właśnie tego formatu.
Sponsorowane video może pojawiać się na głównej tablicy jako samodzielne posty.
Reklama video nastawiona jest na osiągniecie celu marketingowego B2B poprzez pokazywanie ciekawych wizualnie materiałów oraz kierowanie ruchu na Twoją witrynę za pomocą przycisków CTA.
?Carousel
Dodatkowo LinkedIn udostępnił promowanie treści w narzędziu o nazwie Carousel Ads, które bardzo przypomina reklamy karuzelowe znane z Menedżera Reklam czy Fasttony.es
Za pomocą Carousel Ads możesz promować grafiki przewijane horyzontalnie – 10 spersonalizowanych kart. Jak zaznaczyłam na samym wstępie, LinkedIn pozwala dotrzeć do bardzo konkretnego użytkownika, którego trudno znaleźć poprzez jakiekolwiek inne kanały. Platforma, która dokładnie dwa lata temu została przejęta przez Microsoft, bardzo prężnie rozwija się w dziedzinie reklamy, korzystając z formatów, wykorzystywanych także w innych social media.
Czytaj więcej o specyfikacji reklam w karuzeli: http://bit.ly/carousel_ads_linkedin
Jakie są ograniczenia reklamy na LinkedInie?
?Koszty reklamy są dosyć wysokie, w porównaniu do innych platform.
Minimalny budżet dzienny to 10 €. Zakładając, że kampania będzie trwała pełen miesiąc, musisz założyć budżet ok. 300 €. (Dla porównania stawka dla kampanii CPC, CPM lub kampanii reklam tekstowych to 2 USD. Minimalna stawka za kampanie sponsorowanych treści różni się w zależności od wybranej grupy odbiorców.)
?Jeśli chcesz wystartować z kampanią w określonym momencie, musisz ją wcześniej ustawić, ponieważ zatwierdzenie czasem trwa nawet 72 h.
?Stosunkowo mała społeczność może utrudniać skuteczne targetowanie. Nie można także targetować według płci.
#samnektar by Anna Ratajczak-Piotrowska/ Beeffective Team