Wykorzystaj potencjał Employer Branding
Social Employer Branding to trend, do którego należy podejść poważnie. Budowanie profesjonalnego wizerunku w sieci to już nie cecha wyróżniająca, a wymóg obecnych czasów. Dane pokazują, że coraz więcej osób szukających pracy, szuka informacji o firmie, przeglądając jej profil w social media.
Półtora roku temu w USA i Kanadzie Facebook wprowadził możliwość natywnego umieszczania ogłoszeń o pracę. W Polsce od niedawna także możemy testować nowe narzędzie, którego celem jest dotarcie do wykwalifikowanych osób w miejscu, w którym tak czy inaczej spędzają czas.
Aby utworzyć post z ofertą pracy
– Kliknij opcję Opublikuj post z ofertą pracy w górnej części osi czasu strony.
– Dodaj zdjęcie, podaj nazwę stanowiska oraz pozostałe szczegóły, jak wysokość wynagrodzenia.
– W kolumnie po prawej stronie kliknij Aktualności na komputerach lub Aktualności na urządzeniach mobilnych, aby sprawdzić, jak oferta pracy będzie wyglądała na komputerach stacjonarnych i urządzeniach mobilnych.
Kliknij opcję Opublikuj post z ofertą pracy.
– Zgłoszenia kandydatów możesz otrzymać e-mailem lub w wiadomościach na swojej stronie.
– Post z ofertą pracy defaultowo wygasa po 30 dniach. Osoby administrujące stroną nadal będą mogły go zobaczyć i wznowić. Po zamieszczeniu oferty możesz monitorować i przeglądać podania, a także kontaktować się z kandydatami i planować rozmowy kwalifikacyjne za pośrednictwem Messengera.
Jak zarządzać zgłoszeniami do posta z ofertą pracy na stronie?
Aby zarządzać zgłoszeniami do posta z ofertą pracy na stronie:
– Wybierz opcję Narzędzia do publikowania, a następnie Zgłoszenia kandydatów. Po skontaktowaniu się z kandydatem i ustaleniu terminu rozmowy, wybierz Zaplanuj rozmowę kwalifikacyjną i utwórz spotkanie: kandydat otrzyma wiadomość z datą i godziną rozmowy.
– Ustaw status zgłoszenia każdego kandydata (Nawiązano kontakt, Zaplanowano rozmowę kwalifikacyjną, Przeprowadzono rozmowę kwalifikacyjną, Odrzucono lub Zatrudniono).
– Odbiorcy niedługo będą mogli zobaczyć Twój post z ofertą pracy w nowej zakładce Praca na Facebooku lub w Marketplace. Kandydaci mogą składać podania na komputerze lub na urządzeniu mobilnym.
– Promocja postów z ofertą pracy jest obecnie dostępna tylko na wybranych profilach. Tutaj znajdziecie ofertę pracy opublikowaną u nas: http://bit.ly/2Jt2Xns
Oczywiście zapraszam do przesyłania aplikacji: https://www.beeffective.pl/kariera/
Pamiętaj, że oferta pracy to tak naprawdę etap końcowy „lejka sprzedażowego” podczas poszukiwań idealnego pracownika. Ważne jest, aby cały czas budować pozytywny wizerunek pracodawcy. Oprócz merytorycznych treści, warto publikować także takie, które pokazują firmę od kuchni.
Stawiamy na rozwój kompetencji w pasiece, dlatego aktywnie uczestniczymy w eventach branżowych, co chcemy również pokazać w social media: http://bit.ly/2L9JLjJ
W Beeffective uwielbiamy dobrze zjeść. Publikujemy posty z naszych wyjść po godzinach, aby pokazać, że pszczoły żyją nie tylko samymi CTR’ami 🙂
Przykład: http://bit.ly/2mluzli
Twoja firma na pewno ma wiele ciekawych aktywności, które możesz pokazać w social media ?
Czytaj więcej: http://bit.ly/ofertypracy_facebook
#samnektar by Anna Ratajczak-Piotrowska/Beeffective Team