Targetuj precyzyjnie na LinkedInie
Kiedy zagłębiamy się w temat kampanii internetowych, najczęściej zawężamy go do Facebook Ads i Google AdWords. Jednak Internet oferuje nam o wiele szersze spektrum ciekawych rozwiązań, nad którymi warto się pochylić. Jednym z nim są kampanie w serwisie LinkedIn. Jest to miejsce idealne dla reklamodawców B2B, daje możliwość precyzyjnego targetowania oraz dotarcia do specyficznej, wąskiej grupy specjalistów. Stanowi największą na całym świecie bazę profesjonalistów (ponad 400 milionów). Podpowiem Ci, jak zacząć pracę z Menedżerem Kampanii w serwisie LinkedIn. Spróbuję także wyjaśnić, dlaczego warto rozważyć prowadzenie tam działań promocyjnych.
?Żeby założyć konto reklamowe na LinkedInie, musisz oczywiście najpierw posiadać konto osobiste, pod które podepniesz konto firmowe.
?Możesz wybrać jedną z kilku opcji reklamowych:
- Sponsorowanie istniejącej już wcześniej bądź nowo stworzonej treści
- Wzbogacona o grafikę reklama tekstowa, przenosząca do profilu na LinkedInie lub zewnętrznej strony www
- Wiadomości wysyłane bezpośrednio do skrzynek odbiorczych na LinkedIn
- Reklama mająca na celu bezpośrednie pozyskiwanie leadów.
?W serwisie przeważają przede wszystkim komunikaty biznesowe, w związku z czym Twój przekaz ma większą możliwość dotarcia do sprecyzowanego odbiorcy.
?LinkedIn daje możliwość naprawdę precyzyjnego targetowania kampanii m.in.:
- Do osób pracujących w konkretnej firmie
- Do osób pracujących w konkretnej branży
- Do osób zajmujących konkretne stanowiska.
?LinkedIn daje także możliwość stworzenia Grup Odbiorców na podstawie osób odwiedzających naszą witrynę lub posiadanej przez nas listy kontaktów.
?Ponadto istnieje możliwość rozszerzenia grupy odbiorców o osoby o podobnych atrybutach do osób przez nas targetowanych.
?LinkedIn udostępnia narzędzie LinkedIn Website Demographics, dzięki któremu możesz dokładnie przeanalizować profile osób odwiedzających Twoje konto firmowe, a w rezultacie – stworzyć lepiej skrojoną kampanię marketingową.
?Reklamy na LinkedInie są stosunkowo drogie w porównaniu do innych platform, jednak rozbudowane możliwości targetowania uzasadniają wysokie stawki. Serwis oferuje możliwość rozliczeń w euro lub dolarach. LinkedIn daje szeroki wachlarz możliwości, szczególnie, jeśli zdecydujesz się na kreatywne wykorzystanie oferowanych narzędzi. Jeśli potrzebujesz specyficznej kampanii reklamowej, skierowanej do bardzo precyzyjnie określonej grupy odbiorców, tzw. profesjonalistów, rekomenduję wybranie tej platformy.
Ostatnio prowadzimy kampanie reklamowe na LinkedInie dla Konferencja gastronomiczna Konferencja gastronomiczna Konferencja gastronomiczna MADE Restaurant Poznań, zrzeszającej specjalistów z branży gastronomicznej – to idealny przykład działań, gdzie targetujemy się na właścicieli lub menedżerów restauracji.
Czytaj więcej: http://bit.ly/kampanie_linkedin
#samnektar by Mateusz Moroz/Beeffective Team