BOTY – Działaj skutecznie w Messenger Marketingu
Messenger marketing – temat rzeka, któremu w ostatnim czasie zostało poświęconych wiele publikacji. Z pewnością zmienia oblicze i rewolucjonizuje rynek digital marketingu. W dzisiejszym wydaniu naszego eksperckiego cyklu zajmiemy się jego ciekawym wycinkiem. Pokażę Wam, jak kreatywnie wykorzystać boty, które w ostatnim czasie zawładnęły promocją marek w social media. Spijajcie #samnektar?
Tytułem wprowadzenia: za pomocą bota można ustawić automatyczne wiadomości, które będą dostarczane klientom/użytkownikom Twojego fanpage’a. Powstał już szereg narzędzi, które to ułatwiają: ChatFuel, ManyChat czy Botsify. Pozwalają one na tworzenie bardziej skomplikowanych konwersacji czy listy subskrybentów, do których będą wysyłane poszczególne wiadomości. Ja akurat wybrałam Chatfuela. Jego zaletą jest darmowe narzędzie do tworzenia botów.
- Publikacja posta zachęcającego do komentarza (np. złóż życzenia urodzinowe marce, napisz, co chciałabyś dostać na święta) w zamian za niespodziankę.
?Warto wymyślić kreatywną formę wypowiedzi, w przeciwnym razie Facebook może potraktować nasz post jako tzw. clickbait i ścinać jego zasięg. W momencie, gdy klienci będą tworzyli kreatywne, zróżnicowane wypowiedzi, Facebook będzie dodatkowo premiował post szerszym zasięgiem. - Wysłanie kodu zniżkowego każdemu użytkownikowi, który postąpił zgodnie z instrukcją, czyli wpisał komentarz pod danym postem.
Jak to wygląda od strony technicznej?
?Otwórz stronę i zarejestruj się w narzędziu Chatfuel
?Na stronie głównej kliknij w opcję Create a new bot
?W lewym menu wybierz opcję Grow
?W okienku Acquire users from comments kliknij w Add rule
?Następnie wybierz opcję Connect your bot, Connect to Facebook i wybierz fanpage, pod który chcesz podłączyć bot
?Ponownie kliknij w Grow lewym menu i wybierz Add rule
?Zaznacz opcję Specific post
?W linijce Facebook post to track comments wklej link do stworzonego wcześniej posta, który może być wcześniej zaplanowany na Twoim fanpage’u
?Rekomendujemy zaznaczyć opcję All comments
?W linijce Reply with ustalasz treść wiadomości ,którą otrzymują klienci
?Klikasz w DONE
??Gotowe !?Musisz mieć świadomość, że podłączenie bota pod jeden specyficzny post, sprawi, że userzy niezainteresowani udziałem w promocji, a piszący do Ciebie przez Messenger, będą otrzymywali informację techniczną od Chatfuela. Dlatego konieczne jest ustawienie na ten czas Welcome message lub fizyczne jej usunięcie. Ponadto, gdy skończy się dana promocja, rekomenduję usunięcie reguły.
?Na stronie głównej kliknij w opcję Create a new bot
?W lewym menu wybierz opcję Grow
?W okienku Acquire users from comments kliknij w Add rule
?Następnie wybierz opcję Connect your bot, Connect to Facebook i wybierz fanpage, pod który chcesz podłączyć bot
?Ponownie kliknij w Grow lewym menu i wybierz Add rule
?Zaznacz opcję Specific post
?W linijce Facebook post to track comments wklej link do stworzonego wcześniej posta, który może być wcześniej zaplanowany na Twoim fanpage’u
?Rekomendujemy zaznaczyć opcję All comments
?W linijce Reply with ustalasz treść wiadomości ,którą otrzymują klienci
?Klikasz w DONE
??Gotowe !?Musisz mieć świadomość, że podłączenie bota pod jeden specyficzny post, sprawi, że userzy niezainteresowani udziałem w promocji, a piszący do Ciebie przez Messenger, będą otrzymywali informację techniczną od Chatfuela. Dlatego konieczne jest ustawienie na ten czas Welcome message lub fizyczne jej usunięcie. Ponadto, gdy skończy się dana promocja, rekomenduję usunięcie reguły.
Przykłady naszych realizacji:
?Marka home&you: http://bit.ly/homeyou-bot
Czytaj więcej: http://bit.ly/homeyou_artykul
?Marka Esotiq: http://bit.ly/esotiq_bot
Czytaj więcej: http://bit.ly/esotiq_artykul (wykorzystanie bota w punkcie 7.) Więcej o możliwościach Chatfuela: https://blog.chatfuel.com/
#samnektar by Anna Ratajczak-Piotrowska/Beeffective Team